Felanmälan

Hur och till vem felanmälan ska göras beror på vad det gäller, om ärendet är akut eller inte och om det är på dag- eller kvällstid.

Felanmälan

HAGTORNS FASTIGHETSSERVICE
Ring vardagar 07.00-16.00: 040-618 84 64
Maila felanmalan@hagtornservice.se 
Eller lägg en lapp i  brevinkastet nere i källaren utanför kontoret på Rådmansgatan 23E

Var tydlig kring informationen ni skall lämna samt vem som lämnat meddelandet, så kan vi kontakta er om vi inte har förstått eller missat något i informationen.

All felanmälan som ni medlemmar anmäler gällande fastigheten skall gå via Hagtorns fastighetsservice, åtgärder som de inte kan utföra kommer att hänvisas till Vicevärden för vidare åtgärd.


HSB:s fastighetsjour Securitas – akuta fall på kvällar och helger

G4S ska bara kontaktas i akuta ärenden som uppstår på kvällar, nätter (16.00-07.00) och helger (dygnet runt). Vid akut fel ring:

TRYGGHETSJOUREN: 040-66 10 165

Jouruppdrag omfattar normalt INTE fel som är lägenhetsinnehavarens ansvar, t.ex. fel på vitvaror, lägenhetsytterdörr eller annat som hör till lägenheten.
Utgångskriterierna för vad som är ett akut fel är:
– Felet ska ha uppkommit, förvärrats eller upptäckts under jourtid.
– Felet ska medföra ekonomiska, materiella eller personliga skador eller medföra följdfel om det ej omedelbart åtgärdas.
– Felet är till stort bekymmer/olägenhet för hyresgäst.

Hiss
Vid fel på hissen ska ni alltid anmäla direkt till Hiss i Skåne på tel 040-962525.